Jeg håber på lidt interaktion fra læserne af denne blog og stiller derfor spørgsmålet lige her op til weekenden: Hvad er nøglen til en god time? Hvad er den vigtigste ingrediens?
Skriv dit bud i en kommentar.
EP
Jeg håber på lidt interaktion fra læserne af denne blog og stiller derfor spørgsmålet lige her op til weekenden: Hvad er nøglen til en god time? Hvad er den vigtigste ingrediens?
Skriv dit bud i en kommentar.
EP
Fantastisk blog – hvor er det dejligt, du deler ud af alle dine gode idéer! Det kunne mange lære af!
Det er et svært spørgsmål, du stiller, for der synes ikke altid at være noget klart svar – dét, der fungerede i går, fungerer ikke nødvendigvis i dag – og omvendt.
Jeg tror dog, én af de vigtigste ingredienser er, at eleverne selv føler ejerskab over for det, de beskæftiger sig med i undervisningen. Hvordan man så lige opnår det, er det næste spørgsmål, der melder sig på banen 😉
Jeg vil gerne tilslutte mig den tidligere kommentar og sige TUSIND TAK for en fantastisk blog. Jeg bruger den som inspiration både til engelsk og spansk, og som ny lærer er jeg meget taknemlig over at du vil dele dine erfaringer.
Jeg har også svært ved at svare på spørgsmålet, men nu har jeg gået og tænkt længe og vil alligevel skrive for at vise dig at vi er nogle der læser din blog.
Det jeg kan mærke på mine elever der virker er at de er medansvarlige. At de bliver lyttet til og at de bliver udfordret på andre måder end hvad de er vant til. Men det der virker på nogle klasser virker måske ikke på andre. Jeg tror meget på dit udsagn om at man nogle gange bliver nødt til at stoppe op som lærer, og spørge sig selv om man ikke kunne undervise teksten på en anden måde end normalt. Jeg tror at ved at bryde en rutine så når man længere med eleverne. Og så at man viser dem at man gider dem, og at man gider faget. Det betyder også rigtigt meget. Det handler om anderkendelse.
Nå det var lige min tanke.