Nu er grundforløbet desværre forbi hvor vi i mine 1.g-klasser ellers netop har haft fokus på arbejdet med forskellige elementer i tekstanalyse. Men mon ikke det bliver lejlighed til snart igen at få repeteret blandt andet setting, characterization, plot og language fra dette nye cool website Word Tamer. Jeg hørte om det fra TEFLGeek, som er en af de bedste bloggere jeg følger, fordi han altid finder de nyeste og mest spændende programmer frem, og fordi hans pædagogiske ideer er i top. Selvom programmet er designet til at skabe forståelse for hvordan den gode fortælling skrives, så mener jeg bestemt også at programmet kan bruges til at bevidstgøre eleverne om hvordan andre gode fortællinger er blevet til – og altså netop til at understøtte deres evne til at undersøge en tekst for spor i en analyse og fortolkning.
Jeg har planer om at bruge spillet i et ’writing-forløb’ som skal afvikles senere på semestret. Her kunne man så bruge spillet både til at tale om de forskellige analysegreb, og så til netop at lade eleverne skabe deres egne historier på baggrund af de (skrive)erfaringer de gør sig på timen og i spillet. Og deres endelige tekst skal gøre det ud for en aflevering, selvfølgelig.